فایل دونی 98

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

فایل دونی 98

پاورپوینت,مقاله,پی دی اف,تحقیق,جزوه دانشگاهی,,نمونه سوال,دانلود رایگان

دانلود دانلود پاورپوینت نظریه بازیها

نظریه بازی بازی مشارکتی بازی دینامیک
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
دانلود پاورپوینت نظریه بازیها

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

تعریف : نطریه بازی ها عبارت است از مطالعه مسائل تقابل

به عبارت دیگر نظریه بازی ها عبارت است از بازی راهبرد ها نه بازی بر اساس شانس .

اجزاء نظریه بازی ها عبارت است از :

1- بازی کن ها ( تصمیم گیرنده ها)

2- انتخاب (عملی امکان پذیر)

3- نتیجه (سود-جایزه-....)

4- انتخاب بهترین نتیجه

مسائل در تئوری بازی ها را می توان به بخش های زیر تقسیم کرد:

1- بازی های ایستادر مقایل بازی های دینامیک( در بازی های دینامک نظم در تصمیم گیری مهم است).

2- بازی مشارکتی در براربازی های غیر مشارکتی (در بازی غیر مشارکتی هر بازیکن بطور مستقل تصمیم می گیرد در صورتی که در بازی مشارکتی تصمیم

کار برد نظریه بازی ها را می توان در زمینه های زیر یافت:

1-تئوری تصمیم گیری

2- راهبر دهای دفاعی

3- مدل های تجاری

4- آنالیز سیاست عمومی

5- سیستم های زیستی

6- محاسبات توزیع

7- شبکه های مخابراتی

به صورت گروهی گرفته می شود)

و در ادامه داریم:

بازی مشارکتی

بازی دو نفره


فایل پاورپوینت 52 اسلاید

فایل به صورت مسائل ریاضی گونه به صورت ماتریس و نقاط زینی و برنامه ریزی خطی بیان شده است.



دانلود دانلود پاورپوینت رایانش ابری

تعریف محاسبات ابری معرفی لایه های مختلف انواع مختلف محاسبات ابری مزایا ونقاط قوت
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8319 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 64
دانلود پاورپوینت رایانش ابری

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

مقدمه
تعریف محاسبات ابری
مثالی از محاسبات ابری
معرفی لایه های مختلف
انواع مختلف محاسبات ابری
موارد استفاده
مزایا ونقاط قوت
امنیت
نمونه ای از پدیده ی محاسبات ابری
شکل های آماده سازی
معرفی شکل ها
نقاط ضعف
همکاری شرکت در این زمینه

محاسبات ابری یک تکنولوژی جدید است که به تازگی از طرف شرکت های مختلف ازجملهمایکروسافت ،آمازون ،ای بی ام و...عرضه شده است.

محاسبات ابری به گونه ای سیستم های توزیع شده و موازی اطلاق می گردد که مجموعه ای از کامپیوترهای مجازی را که به یکدیگر متصل هستند شامل میشود

محاسبات ابری ساختاری شبیه یک توده ابر دارد که بواسطه آن کاربران میتوانند به برنامه های کاربردی از هر جایی از دنیا دسترسی داشته باشند. بنابراین، محاسبات ابری میتواند با کمک ماشین های مجازی شبکه شده، بعنوان یک روش جدید برای ایجاد پویای نسل جدید مراکز داده مورد توجه قرار گیرد. بدین ترتیب، دنیای محاسبات به سرعت به سمت توسعه نرم‌افزارهایی پیش می رود که به جای اجرا بر روی کامپیوترهای منفرد، بعنوان یک سرویس در دسترس میلیون ها مصرف کننده قرار میگیرند.

فایل پاورپوینت 64 اسلاید


دانلود دانلود پاورپوینت کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

شبکه های حسگر بیسیم کاربرد های شبکه های حسگر بیسیم تقسیم بندی شبکه های حسگر بی سیم
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 876 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
دانلود پاورپوینت کاربردهای شبکه های حسگر بیسیم

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

مقدمه

WSN ها مجموعه‌ای از گره‌های محاسباتی نسبتاً ارزان با اندازه فشرده هستند که شرایط محیطی محلی یا دیگر پارامترها را سنجیده و این اطلاعات را به منظور پردازش مناسب به نقاط مرکزی ارسال می‌نمایند. گره‌های WSN (WNها) قادر به حس کردن محیط، ارتباط با گره‌های مجاور و در بیشتر موارد قادر به انجام محاسبات پایه بر روی داده‌های جمع‌آوری شده می‌باشند.

تقسیم بندی شبکه های حسگر بی سیم

شبکه‌های بی‌سیم دسته اول (C1WSN):

سیستم‌های مبتنی بر شبکه تقریباً ثابت که از مسیریابی داینامیک هم در بخش‌های بی‌سیم و هم سیم‌دار شبکه بهره می‌گیرند. سیستم‌های نظامی معمولاً به این دسته تعلق دارند.

شبکه‌های بی‌سیم دسته دوم (C2WSN):

سیستم‌های نقطه به نقطه (ستاره‌ای) که از مسیریابی استاتیک بر روی شبکه‌های بی‌سیم بهره می‌گیرد. عموماً تنها یک مسیر از WNها به گره انتقالی وجود دارد (WNها گره‌های وابسته هستند) سیستم‌های کنترل اقامتی یا محلی معمولاً به این دسته تعلق دارند.

و در ادامه داریم:

ویژگی های C1WSN

ویژگی های C2WSN

گستره کاربرد های WSN دسته اول

نمونه ای از کاربرد های WSN دسته اول

گستره کاربرد های WSN دسته دوم

نمونه ای از کاربرد های WSN دسته دوم

استاندارد (ZigBee) IEEE 802.15.4)

تفاوت پروتکل های ZigBee و بلوتوث

کاربرد های خانگی

اتوماسیون ساختمان

اتوماسیون صنعتی

کاربرد های پزشکی

کاربرد های نظامی

برخی دیگر از کاربرد های شبکه حسگر بی سیم

فایل پاور پوینت 36 اسلاید


دانلود دانلود فایل سیستم عامل ها

تاریخچه سیستم عامل اهداف سیستم عامل وظایف سیستم‌عاملdos ویندوز95 ویندوز NT زبان های پیاده سازی سیستم عامل
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 83 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71
دانلود فایل سیستم عامل ها

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

فصل اول:کلیات

فصل دوم: انواع سیستم عامل از نظر تاریخچه

فصل سوم:انواع سیستم عامل از نظر ساختار

فصل چهارم برسی سیستم عامل های موبایل

سیستم عامل چیست ؟

سیستم عامل مهمترین برنامه ای است که بر روی یک کامپیوتر اجراء می گردد و امکانات لازم به منظور اجرای هر نوع برنامه دیگر را فراهم می نماید .

سیستم عامل (به انگلیسی: Operating System) با حروف اختصاری OS اساسی ترین برنامه سیستمی است که مدیریت کلیه منابع سیستم را به عهده گرفته و زمینه ای را فراهم می سازد که برنامه های کاربردی می توانند بر روی آن نوشته شوند .

سیستم عامل اصلی‌ترین و مهمترین نرم‌افزار در یک کامپیوتر است که مدیریت منابع سیستمی را بر عهده دارد . سیستم عامل برنامه بزرگ و مفصلی است که ارتباط بین کاربر و اجزای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر از طریق آن برقرار می شود . برای مثال ایجاد پرونده های مختلف و نوشتن آنها بر روی دیسک ، ایجاد تغییرات در آنها ، حذف آنها از روی دیسک ، ایجاد امکاناتی جهت استفاده از کامپایلرها و مفسرهای مختلف ، آوردن برنامه‌ها به حافظه RAM و فعال کردن آنها و نظارت بر نحوه اجرای آنها ، فرستادن نتایج به دستگاههای خروجی از جمله اعمالی است که توسط سیستم عامل انجام می گیرد .

سیستم عامل دارای فرمانهایی است که کاربر با صدور هریک از آنها ، عمل خاصی را از سیستم عامل می خواهد و سیستم عامل نیز کار مورد نظر را انجام می دهد؛ مثلا" ، برای ذخیره یک فایل بر روی یک دیسک یا بازیابی فایل از روی دیسک با صدور فرمان از طرف کاربر سیستم عامل اطلاعاتی را که باید بر روی دیسک نوشته شوند ، خود با غالب خاصی بر روی دیسک نوشته و شماره شیارها و قطاع‌های مربوط به آن را نیز با روش خاص خود به روی دیسک یادداشت می کند ، یا به هنگام بازیابی اطلاعات ، با آگاهی از روش ذخیره سازی و با استفاده از شماره شیارها و قطاع‌ها به اطلاعات لازم دسترسی پیدا می کند .

دلایل ایجاد سیستم عامل

یک سیستم کامپیوتری پیشرفته از یک یا چند پردازنده ، مقداری حافظه اصلی ، دیسک ها ، چاپگر ها ، صفحه کلید ، صفحه نمایش ، واسط های شبکه ای و دیگر دستگاه های ورودی و خروجی تشکیل شده است . این اجزا در کنار یکدیگر یک سیستم پیچیده را به وجود آورده اند . نوشتن برنامه هایی که تمامی این عناصر را مدیریت کرده و از آنها به طور صحیح ، بهینه و کارآمد استفاده نماید ، کار بسیار مشکلی است . اگر هر برنامه نویس مجبور باشد با مفاهیمی نظیر نحوه کار دستگاه های ورودی خروجی گوناگون آشنا باشد ، بسیاری از برنامه ها هرگز نوشته نخواهد شد . به همین دلیل ، از سالها قبل به وضوح مشخص بود که باید روش هایی یافت که برنامه نویسان را از پیچیدگی های سخت افزار دور نگه دارد . تلاش های گسترده ، منجر به ایجاد یک لایه نرم افزاری روی سخت افزار شد که همه اجزای سیستم را کنترل نموده و کار برنامه نویسان را راحت تر کند . به این لایه نرم افزاری سیستم عامل می گویند.

-4-1اهداف سیستم عامل

- سهولت
سیستم عامل استفاده از کامپیوتر را ساده می‌سازد. این بدان معناست که مثلاً کاربر یا برنامه نویس بدون درگیر شدن با مسائل سخت افزاری دیسکها، به راحتی فایلی را بر روی دیسک ذخیره و حذف کند . این کار در واقع با به کاربردن دستورات ساده‌ای که فراخوان های سیستمی (System Calls) را صدا می‌زنند انجام پذیرد.

در صورت عدم وجود سیستم عامل کاربر و یا برنامه نویس می‌بایست آشنایی کاملی با سخت افزارهای مختلف کامپیوتر (مثل مانیتور فلاپی - کی بورد و غیره) داشته باشد و روتین هایی برای خواندن و نوشتن آنها به زبان سطح پایین بنویسد. از این جنبه به سیستم عامل به عنوان ماشین توسعه یافته (Extended machine) یا ماشین مجازی (Virtual machine) اطلاق می‌شود که واقعیت سخت افزار را از دید برنامه نویسان مخفی می‌سازد.


- کارآمدی
هدف دوم سیستم عامل مدیریت منابع (Resource Management) می‌باشد, یعنی سیستم عامل باعث استفاده بهینه و سودمند از منابع سیستم می‌گردد. منظور از منابع: پردازنده‌ها ,حافظه‌ها ,دیسکها, ماوس ها چاپگر ها , فایلها , پورتها و غیره هستند. یک سیستم کامپیوتری منابع نرم افزاری و سخت افزاری بسیار دارد که ممکن است در حین اجراء برنامه لازم باشند , سیستم عامل همانند مدیر منابع عمل کرده و آنها را بر حسب نیاز به برنامه‌های مشخصی تخصیص می‌دهد.


- قابلیت رشد

سیستم عامل باید به نحوی ساخته شده باشد که به طور موثر توسعه, آزمایش و معرفی قابلیتهای جدید سیستمی را بدون ایجاد مزاحمت در خدمات جاری , میسر سازد.

سیستم عامل یک رابط ( اینترفیس ) یکسان برای سایر برنامه های کامپیوتری ارائه می دهد. در این حالت زمینه استفاده بیش از یک نوع کامپیوتر از سیستم عامل فراهم شده و در صورت بروز تغییرات در سخت افزار سیستم های کامپیوتری نگرانی خاصی از جهت اجرای برنامه وجود نخواهد داشت، چرا که سیستم عامل بعنوان میانجی بین برنامه های کامپیوتری و سخت افزار ایفای وظیفه کرده و مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری به وی سپرده شده است . برنامه نویسان کامپیوتر نیز با استفاده از نقش سیستم عامل بعنوان یک میانجی براحتی برنامه های خود را طراحی و پیاده سازی کرده و در رابطه با اجرای برنامه های نشسته شده بر روی سایر کامپیوترهای مشابه نگرانی نخواهند داشت . (حتی اگر میزان حافظه موجود در دو کامپیوتر مشابه نباشد ) . در صورتیکه سخت افزار یک کامپیوتر بهبود و ارتقاء یابد، سیستم عامل این تضمین را ایجاد خواهد کرد که برنامه ها، در ادامه بدون بروز اشکال قادر به ادامه حیات و سرویس دهی خود باشند. مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری برعهده سیستم عامل خواهد بود نه برنامه های کامپیوتری. بنابراین در زمان ارتقای سخت افزار یک کامپیوتر مسئولیت سیستم عامل در این راستا اولویت خواهد داشت.

ویندوز یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است . سیستم عامل فوق بر روی سخت افزارهای متعدد تولید شده توسط تولیدکنندگان متفاوت اجرا می گردد. ویندوز قادر به مدیریت و استفاده از هزاران نوع چاپگر دیسک و سایر تجهیزات جانبی است.

فایل ورد 73 صفحه


دانلود دانلود پاورپوینت بررسی تهدیدات و ارائه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم

پروتکل های مسیر یابی مسیریابی لینک وضعیت بهینه شده (OLSR) پروتکل بردار مسافت ترتیبی مقصد (DSDV) پروتکل بردار مسافت مورد تقاضا موردی (AODV)
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1588 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
دانلود پاورپوینت بررسی تهدیدات و ارائه پروتکل امنیت شبکه های بی سیم

فروشنده فایل

کد کاربری 23133

شبکه های موردی متحرک (Mobile Ad hoc Networks )

طبقه بندی پروتکل های مسیریابی

•پروتکل های پیشتاز (Proactive Protocols)

1-مسیریابی لینک وضعیت بهینه شده (OLSR)

2-پروتکل بردار مسافت ترتیبی مقصد ( DSDV)

3-پروتکل مسیریابی تغییر وضعیت دروازه سرگروه (CGSR)

•پروتکل های واکنشی ( Reactive Protocols)

1-بردار مسافت مورد تقاضا موردی (AODV)

2-پروتکل مسیریابی منبع پویا (DSR)

3-پروتکل مسیریابی منظم زمانی (TORA)

•پروتکل های پیوندی (Hybrid Protocols )

1-پروتکل مسیریابی منطقه (ZRP)

2-پروتکل مسیریابی بدون حالت محیط حریصانه (GPSR)

و در ادامه داریم:

مسیریابی لینک وضعیت بهینه شده (OLSR)

پروتکل بردار مسافت ترتیبی مقصد (DSDV)

مقایسه پروتکل های مسیریابی پیشتاز بر مبنای کیفیت اندازه گیری

پروتکل های مسیریابی واکنشی (Reactive Protocols)

پروتکل بردار مسافت مورد تقاضا موردی(AODV)

پروتکل مسیریابی منظم زمانی (TORA)

مقایسه پروتکل های واکنشی بر مبنای کیفیت اندازه گیری

پروتکل مسیریابی منطقه (ZRP)

مسیریابی بدون حالت محیط حریصانه (GPSR)

مقایسه پروتکل های پیوندی بر مبنای کیفیت اندازه گیری

مشکلات امنیتی در مسیریابی شبکه های موردی

نیازمندیهای امنیتی شبکه های موردی

پروتکل ARAN (Authenticated Routing for Ad hoc Networks )

چند الگوریتم دیگر امن برای مسیریابی شبکه های موردی

سناریوهای ترافیک و جابجایی

کمیت اندازه گیری ها

فایل پاور پوینت 51 اسلاید