دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 461 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
تعریف : نطریه بازی ها عبارت است از مطالعه مسائل تقابل
به عبارت دیگر نظریه بازی ها عبارت است از بازی راهبرد ها نه بازی بر اساس شانس .
اجزاء نظریه بازی ها عبارت است از :
1- بازی کن ها ( تصمیم گیرنده ها)
2- انتخاب (عملی امکان پذیر)
3- نتیجه (سود-جایزه-....)
4- انتخاب بهترین نتیجه
مسائل در تئوری بازی ها را می توان به بخش های زیر تقسیم کرد:
1- بازی های ایستادر مقایل بازی های دینامیک( در بازی های دینامک نظم در تصمیم گیری مهم است).
2- بازی مشارکتی در براربازی های غیر مشارکتی (در بازی غیر مشارکتی هر بازیکن بطور مستقل تصمیم می گیرد در صورتی که در بازی مشارکتی تصمیم
کار برد نظریه بازی ها را می توان در زمینه های زیر یافت:
1-تئوری تصمیم گیری
2- راهبر دهای دفاعی
3- مدل های تجاری
4- آنالیز سیاست عمومی
5- سیستم های زیستی
6- محاسبات توزیع
7- شبکه های مخابراتی
به صورت گروهی گرفته می شود)
و در ادامه داریم:
بازی مشارکتی
بازی دو نفره
فایل پاورپوینت 52 اسلاید
فایل به صورت مسائل ریاضی گونه به صورت ماتریس و نقاط زینی و برنامه ریزی خطی بیان شده است.
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 8319 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 64 |
محاسبات ابری یک تکنولوژی جدید است که به تازگی از طرف شرکت های مختلف ازجملهمایکروسافت ،آمازون ،ای بی ام و...عرضه شده است.
محاسبات ابری به گونه ای سیستم های توزیع شده و موازی اطلاق می گردد که مجموعه ای از کامپیوترهای مجازی را که به یکدیگر متصل هستند شامل میشود
محاسبات ابری ساختاری شبیه یک توده ابر دارد که بواسطه آن کاربران میتوانند به برنامه های کاربردی از هر جایی از دنیا دسترسی داشته باشند. بنابراین، محاسبات ابری میتواند با کمک ماشین های مجازی شبکه شده، بعنوان یک روش جدید برای ایجاد پویای نسل جدید مراکز داده مورد توجه قرار گیرد. بدین ترتیب، دنیای محاسبات به سرعت به سمت توسعه نرمافزارهایی پیش می رود که به جای اجرا بر روی کامپیوترهای منفرد، بعنوان یک سرویس در دسترس میلیون ها مصرف کننده قرار میگیرند.
فایل پاورپوینت 64 اسلاید
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 876 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
مقدمه
WSN ها مجموعهای از گرههای محاسباتی نسبتاً ارزان با اندازه فشرده هستند که شرایط محیطی محلی یا دیگر پارامترها را سنجیده و این اطلاعات را به منظور پردازش مناسب به نقاط مرکزی ارسال مینمایند. گرههای WSN (WNها) قادر به حس کردن محیط، ارتباط با گرههای مجاور و در بیشتر موارد قادر به انجام محاسبات پایه بر روی دادههای جمعآوری شده میباشند.
تقسیم بندی شبکه های حسگر بی سیم
سیستمهای مبتنی بر شبکه تقریباً ثابت که از مسیریابی داینامیک هم در بخشهای بیسیم و هم سیمدار شبکه بهره میگیرند. سیستمهای نظامی معمولاً به این دسته تعلق دارند.
سیستمهای نقطه به نقطه (ستارهای) که از مسیریابی استاتیک بر روی شبکههای بیسیم بهره میگیرد. عموماً تنها یک مسیر از WNها به گره انتقالی وجود دارد (WNها گرههای وابسته هستند) سیستمهای کنترل اقامتی یا محلی معمولاً به این دسته تعلق دارند.
و در ادامه داریم:
ویژگی های C1WSN
ویژگی های C2WSN
گستره کاربرد های WSN دسته اول
نمونه ای از کاربرد های WSN دسته اول
گستره کاربرد های WSN دسته دوم
نمونه ای از کاربرد های WSN دسته دوم
استاندارد (ZigBee) IEEE 802.15.4)
تفاوت پروتکل های ZigBee و بلوتوث
کاربرد های خانگی
اتوماسیون ساختمان
اتوماسیون صنعتی
کاربرد های پزشکی
کاربرد های نظامی
برخی دیگر از کاربرد های شبکه حسگر بی سیم
فایل پاور پوینت 36 اسلاید
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 83 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 71 |
فصل اول:کلیات
فصل دوم: انواع سیستم عامل از نظر تاریخچه
فصل سوم:انواع سیستم عامل از نظر ساختار
فصل چهارم برسی سیستم عامل های موبایل
سیستم عامل چیست ؟
سیستم عامل مهمترین برنامه ای است که بر روی یک کامپیوتر اجراء می گردد و امکانات لازم به منظور اجرای هر نوع برنامه دیگر را فراهم می نماید .
سیستم عامل (به انگلیسی: Operating System) با حروف اختصاری OS اساسی ترین برنامه سیستمی است که مدیریت کلیه منابع سیستم را به عهده گرفته و زمینه ای را فراهم می سازد که برنامه های کاربردی می توانند بر روی آن نوشته شوند .
سیستم عامل اصلیترین و مهمترین نرمافزار در یک کامپیوتر است که مدیریت منابع سیستمی را بر عهده دارد . سیستم عامل برنامه بزرگ و مفصلی است که ارتباط بین کاربر و اجزای سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر از طریق آن برقرار می شود . برای مثال ایجاد پرونده های مختلف و نوشتن آنها بر روی دیسک ، ایجاد تغییرات در آنها ، حذف آنها از روی دیسک ، ایجاد امکاناتی جهت استفاده از کامپایلرها و مفسرهای مختلف ، آوردن برنامهها به حافظه RAM و فعال کردن آنها و نظارت بر نحوه اجرای آنها ، فرستادن نتایج به دستگاههای خروجی از جمله اعمالی است که توسط سیستم عامل انجام می گیرد .
سیستم عامل دارای فرمانهایی است که کاربر با صدور هریک از آنها ، عمل خاصی را از سیستم عامل می خواهد و سیستم عامل نیز کار مورد نظر را انجام می دهد؛ مثلا" ، برای ذخیره یک فایل بر روی یک دیسک یا بازیابی فایل از روی دیسک با صدور فرمان از طرف کاربر سیستم عامل اطلاعاتی را که باید بر روی دیسک نوشته شوند ، خود با غالب خاصی بر روی دیسک نوشته و شماره شیارها و قطاعهای مربوط به آن را نیز با روش خاص خود به روی دیسک یادداشت می کند ، یا به هنگام بازیابی اطلاعات ، با آگاهی از روش ذخیره سازی و با استفاده از شماره شیارها و قطاعها به اطلاعات لازم دسترسی پیدا می کند .
دلایل ایجاد سیستم عامل
یک سیستم کامپیوتری پیشرفته از یک یا چند پردازنده ، مقداری حافظه اصلی ، دیسک ها ، چاپگر ها ، صفحه کلید ، صفحه نمایش ، واسط های شبکه ای و دیگر دستگاه های ورودی و خروجی تشکیل شده است . این اجزا در کنار یکدیگر یک سیستم پیچیده را به وجود آورده اند . نوشتن برنامه هایی که تمامی این عناصر را مدیریت کرده و از آنها به طور صحیح ، بهینه و کارآمد استفاده نماید ، کار بسیار مشکلی است . اگر هر برنامه نویس مجبور باشد با مفاهیمی نظیر نحوه کار دستگاه های ورودی خروجی گوناگون آشنا باشد ، بسیاری از برنامه ها هرگز نوشته نخواهد شد . به همین دلیل ، از سالها قبل به وضوح مشخص بود که باید روش هایی یافت که برنامه نویسان را از پیچیدگی های سخت افزار دور نگه دارد . تلاش های گسترده ، منجر به ایجاد یک لایه نرم افزاری روی سخت افزار شد که همه اجزای سیستم را کنترل نموده و کار برنامه نویسان را راحت تر کند . به این لایه نرم افزاری سیستم عامل می گویند.
-4-1اهداف سیستم عامل
- سهولت
سیستم عامل استفاده از کامپیوتر را ساده میسازد. این بدان معناست که مثلاً کاربر یا برنامه نویس بدون درگیر شدن با مسائل سخت افزاری دیسکها، به راحتی فایلی را بر روی دیسک ذخیره و حذف کند . این کار در واقع با به کاربردن دستورات سادهای که فراخوان های سیستمی (System Calls) را صدا میزنند انجام پذیرد.
در صورت عدم وجود سیستم عامل کاربر و یا برنامه نویس میبایست آشنایی کاملی با سخت افزارهای مختلف کامپیوتر (مثل مانیتور فلاپی - کی بورد و غیره) داشته باشد و روتین هایی برای خواندن و نوشتن آنها به زبان سطح پایین بنویسد. از این جنبه به سیستم عامل به عنوان ماشین توسعه یافته (Extended machine) یا ماشین مجازی (Virtual machine) اطلاق میشود که واقعیت سخت افزار را از دید برنامه نویسان مخفی میسازد.
- کارآمدی
هدف دوم سیستم عامل مدیریت منابع (Resource Management) میباشد, یعنی سیستم عامل باعث استفاده بهینه و سودمند از منابع سیستم میگردد. منظور از منابع: پردازندهها ,حافظهها ,دیسکها, ماوس ها چاپگر ها , فایلها , پورتها و غیره هستند. یک سیستم کامپیوتری منابع نرم افزاری و سخت افزاری بسیار دارد که ممکن است در حین اجراء برنامه لازم باشند , سیستم عامل همانند مدیر منابع عمل کرده و آنها را بر حسب نیاز به برنامههای مشخصی تخصیص میدهد.
- قابلیت رشد
سیستم عامل باید به نحوی ساخته شده باشد که به طور موثر توسعه, آزمایش و معرفی قابلیتهای جدید سیستمی را بدون ایجاد مزاحمت در خدمات جاری , میسر سازد.
سیستم عامل یک رابط ( اینترفیس ) یکسان برای سایر برنامه های کامپیوتری ارائه می دهد. در این حالت زمینه استفاده بیش از یک نوع کامپیوتر از سیستم عامل فراهم شده و در صورت بروز تغییرات در سخت افزار سیستم های کامپیوتری نگرانی خاصی از جهت اجرای برنامه وجود نخواهد داشت، چرا که سیستم عامل بعنوان میانجی بین برنامه های کامپیوتری و سخت افزار ایفای وظیفه کرده و مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری به وی سپرده شده است . برنامه نویسان کامپیوتر نیز با استفاده از نقش سیستم عامل بعنوان یک میانجی براحتی برنامه های خود را طراحی و پیاده سازی کرده و در رابطه با اجرای برنامه های نشسته شده بر روی سایر کامپیوترهای مشابه نگرانی نخواهند داشت . (حتی اگر میزان حافظه موجود در دو کامپیوتر مشابه نباشد ) . در صورتیکه سخت افزار یک کامپیوتر بهبود و ارتقاء یابد، سیستم عامل این تضمین را ایجاد خواهد کرد که برنامه ها، در ادامه بدون بروز اشکال قادر به ادامه حیات و سرویس دهی خود باشند. مسئولیت مدیریت منابع سخت افزاری برعهده سیستم عامل خواهد بود نه برنامه های کامپیوتری. بنابراین در زمان ارتقای سخت افزار یک کامپیوتر مسئولیت سیستم عامل در این راستا اولویت خواهد داشت.
ویندوز یکی از بهترین نمونه ها در این زمینه است . سیستم عامل فوق بر روی سخت افزارهای متعدد تولید شده توسط تولیدکنندگان متفاوت اجرا می گردد. ویندوز قادر به مدیریت و استفاده از هزاران نوع چاپگر دیسک و سایر تجهیزات جانبی است.
فایل ورد 73 صفحه
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1588 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 51 |
شبکه های موردی متحرک (Mobile Ad hoc Networks )
طبقه بندی پروتکل های مسیریابی
1-مسیریابی لینک وضعیت بهینه شده (OLSR)
2-پروتکل بردار مسافت ترتیبی مقصد ( DSDV)
3-پروتکل مسیریابی تغییر وضعیت دروازه سرگروه (CGSR)
1-بردار مسافت مورد تقاضا موردی (AODV)
2-پروتکل مسیریابی منبع پویا (DSR)
3-پروتکل مسیریابی منظم زمانی (TORA)
1-پروتکل مسیریابی منطقه (ZRP)
2-پروتکل مسیریابی بدون حالت محیط حریصانه (GPSR)
و در ادامه داریم:
مسیریابی لینک وضعیت بهینه شده (OLSR)
پروتکل بردار مسافت ترتیبی مقصد (DSDV)
مقایسه پروتکل های مسیریابی پیشتاز بر مبنای کیفیت اندازه گیری
پروتکل های مسیریابی واکنشی (Reactive Protocols)
پروتکل بردار مسافت مورد تقاضا موردی(AODV)
پروتکل مسیریابی منظم زمانی (TORA)
مقایسه پروتکل های واکنشی بر مبنای کیفیت اندازه گیری
پروتکل مسیریابی منطقه (ZRP)
مسیریابی بدون حالت محیط حریصانه (GPSR)
مقایسه پروتکل های پیوندی بر مبنای کیفیت اندازه گیری
مشکلات امنیتی در مسیریابی شبکه های موردی
نیازمندیهای امنیتی شبکه های موردی
پروتکل ARAN (Authenticated Routing for Ad hoc Networks )
چند الگوریتم دیگر امن برای مسیریابی شبکه های موردی
سناریوهای ترافیک و جابجایی
کمیت اندازه گیری ها