هدف از این تحقیق بررسی ترویج کارآفرینی درمیان جوانان روستایی با فرمت docx در قالب 38 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد
تعداد صفحات | 38 |
حجم | 93 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
فهرست مطالب
مقدمه
ترویج و مفهوم آن
اهداف ترویج
اصول دهگانه اجتماعی در ترویج
فلسفه ی آموزش های ترویجی
2-7 تعریف کارآفرینی و کارآفرین
8-2 سیر تطور کارآفرینی در جهان
9-2 فرهنگ کار و کارآفرینی
10-2 کارآفرینی کشاورزی و نقش دولت در ارتقای آن
11-2 کارآفرینی روستایی، ضرورت استراتژیک توسعه
12-2 ضرورت توسعه کارآفرینی در جوامع روستایی
12-2-2 اثرات اجتماعی، اقتصادی کارآفرینی در توسعه کشاورزی
منابع
ترویج و آموزش کشاورزی نوعی آموزش غیررسمی به روستائیان و علاقمندان به کشاورزی برای آشنائی و استفاده از فناوریهای نو جهت افزایش تولید و بهره وری و درآمد و ارتقای سطح زندگی تولیدکنندگان کشاورزی و رسیدن به اهداف توسعه کشاورزی و روستائی است. واژه ترویج از دو ریشه لاتین مشتق شده است که یکی به معنی خارج و محیط بیرون و دیگری به معنی کش آمدن یا گسترش یافتن است. به عبارتی دیگر ، ترویج نوعی آموزش است که خارج از مرزهای مراکز آموزش رسمی به محیط های روستایی دور و نزدیک گسترش مییابد.
با توجه به این که هدف اساسی ترویج ، آموزش، ایجاد انگیزه و تغییر رفتار مردم است، گاهی به این شاخه از علم، آموزش ترویجی اطلاق میشود. به طور کلی میتوان گفت که ترویج کشاورزی یک علم رفتاری است که هدف آن تغییر نگرش و رفتار کشاورزان و تقویت قدرت نوآوری و خلاقیت و افزایش دانش آن ها برای پذیرش نوآوری ها و فنآوری های نوین است. ترویج یک رشته علمی است که به صورت رسمی در دانشگاه ها تدریس می شود و به دنبال بهبود وضعیت زندگی و حرفه کشاورزان است.